Cloud softphone instellen

Mobiel gebruiken als vaste telefoon met behulp van de cloudsoftphone

Download de Cloud softphone app op je mobiel in de appstore

https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.acrobits.softphone.cloudphone&hl=nl  – Google

 

Voor de installatie op een Google android smartphone kopieer je en open je de bovenstaande link in de webbrowser van je telefoon of zoek in de Playstore op “Cloud softphone” en download de app op je smartphone (App is een grijs icoontje met daarin een telefoon in een wolk)

 

https://apps.apple.com/us/app/cloud-softphone/id567475545 – Apple

 

Voor de installatie op een Apple smartphone kopieer je en open je de bovenstaande link in je webbrowser van je telefoon of zoek op in de Apple Appstore op “Cloud softphone” en download de app op je telefoon (App is een grijs icoontje met daarin een telefoon in een wolk)

 

De softphone dien je te activeren met een QR code

 

Deze QR-code kan de ICT verantwoordelijk voor je aanmaken in de Hosted Rightcom telefooncentrale door een extra telefoontoestel “Compass Softphone” voor je aan te maken. Heb je de QR-code ontvangen. Scan dan met jouw mobiele telefoon de QR-code vanaf je scherm (PC of laptop). De Cloud softphone zal automatisch geïnstalleerd worden en is dan direct klaar voor gebruik

 

(lees onderaan verder in de tekst hoe je exact een extra toestel aanmaakt voor een QR-code)

 

Jouw cloud softphone koppelen met de telefooncentrale

  1. Toets 0 en toets daarna op de groene belknop.
  2. De centrale vraagt dan automatisch op je extensie (dit is je eigen interne telefoonnummer)
  3. Vervolgens vraagt de centrale om je pincode ( deze kun je opvragen bij de ICT verantwoordelijke binnen jouw organisatie)

 

Uitloggen van de telefooncentrale

 

Uitloggen doe je door *1 in te voeren op de Cloud softphone.  Belangrijk: Jouw gesprekken komen dan niet meer binnen en je kunt ook niet meer uitbellen met de Cloud softphone. Wil je dat wel, dan dien je opnieuw in te loggen volgens de bovenstaande stappen.

 

Belangrijk: Standaard ben je op één toestel tegelijkertijd bereikbaar, dus of op je vaste toestel op kantoor of anders op je mobiel middels de Cloud softphone. Alle telefoongesprekken komen binnen op het toestel waarop je bent ingelogd.

 

Problemen met de werking van de Cloud softphone

  1. Schakel 4G (VoLTE) bellen in de instellingen van jouw smartphone uit
  2. Schakel over van WiFi naar 4G of andersom

 

Aanmaken van Cloudsoftphone in de Rightcom telefooncentrale voor de QR-Code

 

Je kunt alleen een Cloud softphone aanmaken als je een administrator login hebt op de telefooncentrale van Rightcom. Wij kunnen ook een QR-code voor je aanmaken. Neem hiervoor telefonisch of per mail contact met ons op.

 

Ga in de telefooncentrale naar: Beheer->Telefoons

 

Maak vervolgens een nieuwe telefoon aan en geef deze de naam van de medewerker, kies vervolgens uit type telefoons ”Compass Softhphone”, zie hiervoor de afbeelding naast deze tekst

 

Klik vervolgens op OPSLAAN.

 

Als je het toestel hebt opgeslagen, klik je vervolgens op de tekst van het toestel wat je hebt opgeslagen in de telefooncentrale.

 

Als je de muis naar beneden scrollt vind je hier de QR-code voor de smartphone van de betreffende medewerker.

 

Belangrijk voor alle medewerkers die een Cloud Softphone nodig hebben, zul je een extra toestel moeten aanmaken. Wees gerust u betaald niets extra’s voor deze aanvullende dienst.