Kan ik nog bellen of gebeld worden als mijn internetverbinding niet werkt?
U heeft een internetverbinding nodig om te kunnen bellen. Tegenwoordig is internet van een goede provider bijna net zo betrouwbaar als een analoge vaste lijn. Bij een storing op uw internetverbinding kunnen wij u nummer wel doorschakelen naar uw mobiele nummer.
Moet ik de toestellen zelf installeren?
U kunt de installatie zelf doen, wij sturen de toestellen en randapparatuur volledig voorgeïnstalleeerd naar u op en zo bespaart u de installatiekosten. Rightcom kan de totale installatie van de toestellen en randapparatuur voor een scherp tarief voor uw verzorgen. U krijgt hier vooraf een prijsopgave, zodat u exact week wat de kosten zijn. Tevens kunnen wij ook zakelijke adsl, vdsl of glasvezelverbindingen leveren.
Kan ik mijn huidige telefoon en/of faxnummer meenemen?
Ja, dat is mogelijk. U kunt uw bestaande telefoon- en/of faxnummer(s) zondermeer behouden. Hiervoor dient u een porteringsformulier in te vullen.
Wat is de duur van een Hosted VoIP abonnement?
De duur van het abonnement is één maand. Het abonnement wordt automatisch per maand verlengd, tenzij het tijdig wordt opgezegd. De opzegtermijn is één maand. Indien het gaat om een testnummer, geldt er een duur van één maand, tenzij anders is overeengekomen. Na deze testperiode moet het nummer ook weer worden ingeleverd..
Kan ik buitenlandse nummers aanvragen?
Naast diverse soorten Nederlandse nummers kan Rightcom ook van de meeste landen internationale nummers leveren.
Moet is aanpassen doen aan mijn router
De meeste routers staan standaard goed ingesteld voor VoIP verkeer. Mocht VoIP verkeer niet mogelijk zij, dan is het belangrijk om te oontroleren of er naar de VoIP toestellen vrij IP-verkeer mogelijk is, tevens dienen de poorten 5060 en 8060 open te staan en RTP-verkeer in de range 5000-31000 mogelijk te zijn. Heeft u hier vragen over belt u gerust met support.
Moet ik zelf mijn huidige telefoonaansluiting opzeggen?
Als u uw huidige telefoonnummer wilt behouden, dan moet u uw huidige telefoonabonnement NIET zelf opzeggen. Wij doen dit samen met u! Als u zelf uw telefoonabonnement opzegt en daarbij niet aangeeft dat u uw huidige telefoonnummer wilt behouden dan is nummerbehoud niet meer mogelijk!.
Wordt mijn telefoonnummer in de telefoongids vermeld?
Als u op uw aanvraagformulier heeft aangegeven hoe u vermeld wil worden in de telefoongids, wordt het telefoonnummer opgenomen in de telefoongids. U kunt ook aangeven als u een geheim nummer wil. Het is mogelijk om alsnog de vermelding te wijzigen.
Worden mijn huidige internetcontracten automatisch opgezegd door Rightcom?
Nee, dit is niet het geval. U bent zelf verantwoordelijk voor het opzeggen van de contracten van verbindingen die u niet meer gebruikt. Wij raden u aan om lopende contracten pas op te zeggen na oplevering en nadat u alles grondig heeft getest en als blijkt dat zaken als het ophalen van e-mail, VPN verbindingen, etc. allemaal correct functioneren.
Kwaliteit van een telefoongesprek via VoIP
De kwaliteit van een telefoongesprek via VoIP is afhankelijk van uw internet(verbinding). Rightcom levert speciale VoIP verbindingen tegen lage tarieven. Omdat wij, zowel de (internet)verbinding als de siptrunk in eigen beheer hebben, kunnen wij de kwaliteit garanderen. Mocht u uw bestaande internetverbinding willen gebruiken? De laatste jaren is de kwaliteit en de internetsnelheid van de meeste internetverbindingen flink verbeterd. Mocht u al een goede internetverbinding hebben, dan is het mogelijk om deze te gebruiken voor VoIP bellen. Laat u in ieder geval adviseren voor gebruik.
Waarom is VoIP bellen goedkoper?
Bellen met VoIP doet u over een internet(verbinding) en niet met een standaard analoge of ISDN telefoonverbinding. Omdat het gespreksverkeer niet over een telefoonverbinding gaat hoeven wij GEEN transportkosten te betalen aan KPN. Hierdoor kan Rightcom veel lagere beltarieven hanteren.