juni 30

WannaCry, Notpetya, what is next?

Virussen, gijzeling –software, ransomware, noem het maar. Steeds meer zullen we deze termen te horen en mee te maken krijgen. De huidige wereld is volledig afhankelijk van ICT. Toch zien we dat veel bedrijven, maar ook overheden en banken, niet zijn opgewassen tegen de gevaren van het internet. Hoe kan dit toch?pc virus

De ICT wereld verandert zeer snel. Regelmatig komen er updates uit voor uw software, ook voor de beveiliging-software. Wat veel bedrijven zich niet realiseren is dat hackers deze updates nauwlettend in de gaten houden. Bij niet geüpdatete computers zijn er meestal lekken in het systeem. Van deze ingangen (lekken) maken hackers handig gebruik door uw computer te besmetten met een virus. Hackers weten dat data belangrijk voor u is, daarom willen hackers uw computers overnemen en vervolgens deze data versleutelen. Ongeacht of dit op een harde schijf, NAS of SAN staat.

Hoe je bestanden weer terug kunt krijgen

Om weer vrij over je bestanden te kunnen beschikken, zal je geld moeten overmaken. Dit moet meestal in bitcoins. Door te betalen met Bitcoins, is het bijna niet te traceren waar het geld heen gaat. Op deze manier kunnen de Hackers in korte tijd grote sommen geld buit maken. In sommige gevallen, zoals het recente virus Notpetya, is het de Hackers niet te doen om daarmee geld te verdienen, maar vooral om chaos te veroorzaken. Een echte cyberaanval dus.

Uw bedrijf in gevaar?

Alle bedrijven kunnen slachtoffer worden van een cyberaanval. Het maakt een hacker niet uit wat voor bedrijf je hebt of hoe groot het bedrijf is. Net als inbrekers kiezen Hackers de weg van de minste weerstand.

Tips: Voorkomen is beter na genezen

  • Wat kunt u doen om te voorkomen dat u slachtoffer wordt van Hackers. - Zorg dat je Windows-besturingssysteem up-to-date is en blijft. Weet/Leer hoe Windows Update werkt en hoe je controleert of de automatische updates wel echt automatisch binnenkomen.
  • De vorige tip is ook van toepassing voor je beveiligingssoftware. Het is essentieel dat je een beveiligingspakket installeert (al dan niet commercieel) met een zogenaamde 'realtime scanner'. Hierbij wordt over je schouder meegekeken of er niets geks gebeurt. Zonder het meest recente antigif is ook de beste beveiligingssoftware machteloos. Meestal gaat dit updateproces-automatisch, maar controleer dit zelf ook regelmatig even. Zorg ervoor dat je weet waar je de update-functie kunt vinden.
  • Naast het up-to-date houden van je besturingssysteem en beveiligingsprogramma, zorg je er natuurlijk ook voor dat je andere software bijgewerkt is. Beveiligingslekken in populaire programma's zijn altijd een doelwit van cybercriminelen.
  • Misschien wel de belangrijkste, maak uw medewerkers bewust van de gevaren. Vage mailtjes niet zomaar openen. Niet op (onbeveiligde) openbare netwerken met de bedrijfslaptop , geen eenvoudige wachtwoorden gebruiken, niet zomaar van elke website software downloaden. (bij voorkeur een https websites gebruiken) Mocht u toch een melding krijgen van gijzeling-software. trek direct de internetstekker eruit en zet uw computer uit. Haal daarna de harde schijf uit uw computer.Deze software heeft namelijk tijd nodig om alle bestanden te versleutelen. Dus als u snel handelt kunt u de schade beperken.
  • Wilt u advies over hoe te handelen bij hacking, bel Rightcom 085-7733633
mei 16

Office 365 super of soap

Wanneer is Office365 een goede keus voor U?

Onder de naam Office365 biedt Microsoft diverse Cloud producten aan, zoals Word, Excel, Exchange, Lync en SharePoint. Doordat al deze producten in de Cloud (datacentra) draaien hoeft u geen server meer op uw locatie te hebben en te onderhouden. Deze Microsoft Office producten zijn online beschikbaar, maar bij de duurdere Office365 abonnementen ook lokaal te installeren.

Cloud werken 2

Wat zijn nu de belangrijkste voordelen van Office365

1. Volledige ontzorging en altijd up-to-date

Microsoft beheerd en onderhoud Office365, Microsoft zal indien nodig updates of configuratie wijzigingen doorvoeren. U kunt beschikken over de laatste versies van Office, Exchange, Lync en SharePoint.

2. Gemakkelijk upgraden of downgraden.

Office365 beweegt met u mee. Als u bedrijf in de groei zit, dan zal uw ICT-omgeving met uw bedrijf mee moeten groeien. Met Office365 betaald u alleen wat u nodig heeft. Wanneer er een nieuwe medewerker in dienst komt, neemt u eenvoudig een extra licentie af. Mocht uw bedrijf een tijdelijke krimp hebben, dan kunt u afschalen. Hierdoor hebt u geen onnodige licenties en betaald u echt voor wat u daadwerkelijk nodig heeft en gebruikt.

3. Uw kantoor altijd en overal beschikbaar

Een van de belangrijkste redenen om te kiezen voor Office365 is de flexibiliteit van het product. Office 365 kunt u gebruiken vanaf elk apparaat, waar u ook bent. Het enige wat u uiteraard nodig heeft is een redelijke internet verbinding. U heeft overval en altijd toegang tot uw documenten, contacten, agenda en email. Dit maakt het makkelijker om thuis te werken of met flexplekken te werken ( Het Nieuwe Werken). Office 365 kan de samenwerking en communicatie tussen collega’s sterk verbeteren.

De nadelen van Microsoft Office365?

Als u zoekt met Google op “MS Office 365”, dan zult u niet snel nadelen vinden van MS Office365. Maar toch zijn er nadelen aan Office365.

1. Software integratie

Veel CRM-pakketten en branchepakketten werken nog niet naadloos samen. Het wordt wel steeds beter.

2. Engelstalige helpdesk

De standaard helpdesk die Office365 biedt is Engelstalig. Engels is voor de meeste mensen gelukkig geen probleem. Maar technisch Engels kan toch wel erg lastig zijn. Engineers bellen vanuit een andere tijdzone. Daar komt bij dat Microsoft een zeer grote organisatie is, deze moet zich aan allemaal procedures houden. Indien er problemen voor doen is het dus (vaak) wachten tot het probleem (eindelijk) is opgelost.

PS: Microsoft Office365 klanten van Rightcom kunnen gebruik maken van onze Nederlandse helpdesk.

3. Snelheid van werken

Office 365 is over het algemeen trager vergelijking met een server op uw locatie. Dit valt te merken met het openen van bestanden en programma’s. E.a. hangt sterk af van het aantal en de grootte van de bestanden en beschikbare internetverbinding.

Onze mening over Office365

MS Office 365 is een uitgebreid, stabiel en veilig systeem. Uw bestanden worden opgeslagen in datacentra in Europa. Microsoft voldoet aan de huidige en nieuwste privacy wetgeving. Wij vinden Microsoft Office365 op dit moment, voornamelijk geschikt voor kleinere ondernemingen (tot 25 werkplekken).

Bij grotere organisaties raden wij nog steeds een private Cloud omgeving aan. Deze private Cloud omgeving werkt middels een terminalsessie. Doormiddel van het beveiligd inloggen via VPN software op servers in datacentra. Daarmee kunt u ook overal en altijd werken. De belangrijkste reden hiervan is, dat Office 365 zeer beperkt maatwerk toestaat en in grotere omgevingen traag werkt.

De belangrijkste voordelen van een private Cloud omgeving is, dat het mogelijk is om naast Office 365 ook andere programma’s te installeren. Private Cloud is volledig op maat in te richten, waar Office 365 een standaard product is.

Een andere veel gebruikte optie is een hybride omgeving, deels MS Office 365 en deels een private Cloud omgeving voor branche specifieke applicaties en data.

Wilt u advies over wat een goede Cloud oplossing is voor uw organisatie. Neem gewoon telefonisch contact met ons. Even bijpraten kost niets meer, dan een kopje koffie en een uurtje van uw tijd. 

 

feb 3

Het gevaar van een slechte helpdesk

Het gevaar van een slechte helpdesk

Iedereen maakt het wel eens mee. Het internet doet het niet en belt u de klantenservice op, om vervolgens een half uur in de wacht te staan voordat u überhaupt iemand te pakken krijgt. Om daarna het standaard belscript met de klantenservice medewerker door te lopen (wat u zelf al lang gedaan had). En na een half uur eindelijk te horen krijgt “ik denk dat we een monteur moeten sturen”bereikbaarheid telefonisch

Als consument vind ik het vervelend, dat mijn internetverbinding niet werkt. Maar als dit bij uw bedrijf gebeurt. Ondertussen zijn (bijna) alle bedrijven afhankelijk van het internet, dan wilt u snel geholpen worden.

Voor ondernemers kan het een doodsteek betekenen als ze een dag geen internet hebben en daardoor slecht bereikbaar zijn. Bij Rightcom zijn wij ons zeer bewust van de afhankelijkheid van internet en zetten alles in het werk om u als ondernemer zo snel mogelijk weer online te krijgen.

Wist u dat?

83 procent zegt liever zaken te doen met een bedrijf dat goede service biedt. Nederlanders willen vooral 'waar voor je geld', 'weten dat het bedrijf er is om je probleem op te lossen' en 'servicekwaliteit', aldus het onderzoek door Echo Research in opdracht van American Express onder in 12.000 consumenten.

Een goede service is belangrijk voor zowel consumenten als voor bedrijven. 3 op de 10 consumenten is bereid om meer te betalen voor een product of dienst als er goede service bij zit. Dit aantal is hoger bij ondernemers.

Als Nederlanders een rapportcijfer moeten toekennen aan de klantenservice van bedrijven geven ze gemiddeld een zes. Dit blijkt uit het jaarlijkse klantenserviceonderzoek van softwareleverancier Trinicom. De klantenservice van banken werd met een 6,8 als beste beoordeeld en de service van telecombedrijven scoort het slechtst met een 4,8.

45% van de klanten kan zich geen recente positieve klantenervaring herinneren. Negatieve ervaringen hebben vooral te maken met trage responstijd, slecht geïnformeerde of onvoldoende opgeleide contactpersonen en onnauwkeurige of tegenstrijdige informatie.

Een klant is tevreden wanneer de dienstverlening aangenaam en behulpzaam is, wanneer de mensen van de klantendienst goed geïnformeerd zijn en wanneer ze gemachtigd zijn om de juiste hulp te bieden. Alleen een hoge productkwaliteit scoort even hoog op het verlanglijstje.

97% van klanten zegt dat klantenservice enigszins tot zeer belangrijk is bij hun keuze voor een bepaald merk, of voor hun trouw eraan.

62% van alle consumenten in de wereld wil niet meer kopen bij een leverancier als gevolg van een teleurstellende klantenervaring.

60% van de klanten heeft nu hogere verwachtingen van de klantendienst dan een jaar geleden.

Conclusie: Voldoet u als bedrijf niet aan bovenstaande, dan is de kans groot dat potentiéle klanten niet voor uw bedrijf gaan kiezen.

Hoe pakken wij dat aan?

Bij Rightcom zijn van mening dat elke klant direct geholpen moet worden. De klanten zijn daarom in het bezit van het directe nummer van hun persoonlijke accountmanager. De accountmanager kent u persoonlijk en nog belangrijker, hij kent de situatie van uw bedrijf. Meestal is uw contactpersoon voldoende technisch onderlegd, om u op het juiste spoor te zetten voor de oplossing van het probleem. Mocht uw contactpersoon er met u niet uitkomen, dan zal uw contactpersoon zelf bellen naar de helpdesk en wordt u teruggebelt. Wel zo klantvriendeljik. Hierdoor zijn wij sneller en klantvriendelijker in staat om de problemen op te lossen.

Wilt u advies over telefonische bereikbaarheid van uw helpdesk, kijk dan eens op onze themasite www.hostedvoip.nu

 

jan 25

Is “onbeperkt bellen” echt voordelig?

Is “onbeperkt bellen” echt voordelig?

Steeds vaker adverteren telecomproviders met “onbeperkt bellen” tegen een vast tarief per maand. Dit is klinkt natuurlijk als muziek in de oren van de meeste ondernemers. Geen zorgen meer over de belkosten. Voor één vast bedrag per maand onbeperkt bellen, telefonisch acquisitie voeren of gewoon onbeperkt naar huis bellen om te vragen wat er vanavond op tafel moet komen. En dat allemaal voor een vast bedrag per maand. Kan niet beter, zou je denken.

Hoe onbeperkt is onbeperkt

Onbeperkt bellen is bij alle voip providers op basis van FUP (Fair Use Policy), dit regeltje staat verstopt onderaan de website of advertentie in hele kleine lettertjes. Wat staat er dan in de FUP? Fair Use Policy moet ervoor zorgen dat u geen misbruik maakt van de telefoniedienst. Onder misbruik wordt gezien, als u uw telefoon bijvoorbeeld als Babyfoon gebruikt. Maar ook als u meer belt dan vooraf is berekent.

Hieronder een voorbeeld FUP van een bekende telecomleverancier

Fair Use Policy voor vast bellen:' De Klant zal de Dienst aanwenden voor normaal zakelijk gebruik, ook indien sprake is van een vast tarief. Indien sprake is van excessief gebruik door de Klant (meer dan het gemiddeld gebruik door andere gebruikers van dezelfde Dienst), is ***** bij voortzetting van dit excessief gebruik gerechtigd het gebruik dat boven de normen ligt alsnog aan de Klant in rekening te brengen.' : Bron: www.Telfort.nl – Dochter van KPN

Waarom is onbeperkt bellen meestal duur

Een telecomprovider heeft, net zoals uw bedrijf een kostprijs voor een product en/of dienst en een verkoopprijs. Dit is ook van toepassing voor telecomproviders. Dit betekent simpelweg, dat de telecomprovider voor uw belletje ook kosten maakt. Net als andere commerciële bedrijven wil een telecomprovider winst maken. De meeste telecomproviders kijken naar gemiddelden. Op basis hiervan is een belbundel vastgesteld. Aan de hand van deze belbundel, doen telecomproviders u een aanbod. Wat veel mensen niet weten is dat het aantal minuten wat gemiddeld wordt gebeld lager is, dan in de belbundel is vastgesteld. Je kunt dus stellen, dat je bij een vast bedrag per maand, bijna altijd teveel betaald.

Een voorbeeld uit de praktijkt?

Stel u belt gemiddeld 500 minuten per maand naar vaste telefoonnummers, en u belt 500 minuten per maand naar mobiele nummers. Uitgaande van de tarieven van Rightcom, belt u naar vast voor € 0.0189 en naar mobiel € 0.069. Samen is dit totaal € 43.95. Een telecom aanbieder zal onbeperkt bellen aanbieden voor ongeveer 50 euro per maand. Want ook de pieken moeten worden opgevangen (ook van andere bedrijven). Dit bedrag bent u elke maand kwijt aan belkosten. Ook tijdens de zomer- en kerstvakantie, wanneer het doorgaans rustig is.

€ 50 is nou niet een bedrag om mee te adverteren. Dus word het anders gepresenteerd, bijvoorbeeld: 17.50 per toestel onbeperkt bellen, inclusief VoIP account (minimale afname van 5 toestellen) dit klinkt al veel beter dan 50 euro. Maar als we even snel rekenen € 17.50 X 5 = € 87.50. Hier zit dan nog wel het VoIP account bij in a € 6 per toestel X 5 = € 30,00

Conclusie:

€ 87,50 - € 30,00 = € 57,50 wordt in rekening gebracht voor uw gesprekskosten, terwijl als u gewoon de belminuten afneemt bij Rightcom u slechts € 43,95 betaald. U betaald door onbeperkt bellen meer dan 30% teveel. Tsja, het klonk toch zo voordelig.

Gewoon transparant zaken doen Bij Rightcom vinden wij eerlijk en transparant zaken doen het belangrijkst. Dit betekent dus dat wij onze klanten niet meer willen laten betalen dan dat ze daadwerkelijk gebruiken. Om deze reden biedt Rightcom niet de mogelijkheid voor “onbeperkt bellen”. Hebt u vragen naar aanleiding van deze blog, neem eens geheel vrijblijvend contact op.

jan 19

Vast nummer belangrijk voor ondernemer

Veel kleine bedrijven, webwinkels en zzp-ers hebben vaak geen vast telefoonnummer, omdat veel onderweg zijn en daarom niet in de buurt zijn van een vaste telefoon. Om toch telefonisch bereikbaar te zijn maken ze gebruik van mobiel toestel. Hoe bereikbaar je bent zegt iets over je bedrijf. Een mobiel telefoonnummer wordt over het algemeen niet als erg “professioneel” beschouwd. Ook de betrouwbaarheid van een onderneming daalt wanneer er alleen een mobiel nummer te vinden is. Een vast nummer staat op een bedrijfsnaam. Hiervoor is een contract afgesloten. Dit komt over het algemeen, een stuk professioneler en betrouwbaarder over. Ook word uw bedrijf niet direct geassocieerd als een eenmanszaak.

Welk telefoonnummer past bij uw onderneming.

U wilt een nummer aanvragen voor uw onderneming. Dan zal u eerst moeten bepalen of u een regionaal of regionaal onafhankelijk nummer wilt. Dit hangt af van uw onderneming. Bent u een kapper of een fietsenwinkel dan zou u eerder kiezen voor een regionaal nummer. U klanten komen immers ook uit de regio.

Wanneer kiezen voor regionaal onafhankelijk nummer?

Als u een onderneming heeft die landelijk opereert kan het verstandig zijn om een regionaal onafhankelijk nummer te kiezen. Een dit nummer zorgt voor een professionele uitstraling van uw bedrijf, en zorgt er voor dat u niet gebonden bent aan uw regio. Aan de meeste regio onafhankelijke nummers zitten voorwaarden en beperkingen verbonden. De bekendste 0900 en 0800 nummers zijn bijvoorbeeld niet bereikbaar vanuit het buitenland. Ook de tarieven verschillen meestal met de “normale” nummers. 088 nummers zijn vooral interessant voor bedrijven met meerdere vestigingen. Deze nummers kunnen namelijk alleen worden uitgegeven vanaf 100 nummers. Steeds meer bedrijven kiezen daarom voor het 085 nummer. Het 085 nummer kan per stuk worden uitgegeven en de tarieven verschillen niet van de regionale nummers. De nummer reeks 085 is pas in 2006 uitgegeven door de ACM (Autoriteit Consument en markt) en dus redelijk nieuw. De 085 en 088 nummers zijn uitgegeven, omdat er vanuit het bedrijfsleven steeds meer behoefte bestond.

Rightcom als VoIP provider kan deze nummers voor u regionale, 085- 088 nummers voor uw aanvragen en desgewenst voorzien van onze hosted telefonie serivce de "VoIP telefooncentrale uit de cloud." Zodat u overal en altijd bereikbaar bent. Tevens is het mogelijk om uw telefoonnummers op een VoIP trunk te plaatsen. Deze VoIP trunk configureren wij dan in uw telefooncentrale op locatie. Een ander voordeel is, dat u belt tegen flink lagere gesprekstarieven.

De voordelen van een 085 nummer in het kort opgesomd:

  • Regio onafhankelijk, uitermate geschikt voor landelijk opererende bedrijven (webwinkels).
  • Geeft een professionele uitstraling aan uw bedrijf • Kan per stuk worden uitgegeven (geen verplichting van 100 nummers zoals 088).
  • Geen hoger tarief zoals met 0900 nummers.
CONTACT
1000 tekens over
Tijdens werkdagen nemen wij binnen 2 uur contact met u op

Onze openingstijden zijn van 8.30 tot 17.00 tijdens werkdagen.

Locatie Midden

Gildenweg 2 
8304 BC Emmeloord
Tel.:0527-217077

Locatie Noord

Ouddeelstraat 23
8923 AC Leeuwarden
Tel.:085-7733633

Rightcloud voor uw organisatie

Uw kunt uw Rightcloud zelf samenstellen. Maak hiervoor een afspraak met één van onze adviseurs - het zal u verbazen hoeveel u kunt besparen.

Vraag vrijblijvend een offerte aan

Afspraak maken? Wij komen naar u toe

of kies voor één van onze basispakketten